DenyutReformasi

Pakatan hampir menang, PRU13 berat sebelah

KUALA LUMPUR: Rakyat hampir menolak kepimpinan Umno BN pada PRU13 kali ini, dakwa Naib Ketua Pemuda PAS, Raja Ahmad Iskandar.
Katanya, ini tidak mustahil rakyat akan meneruskan penolakan pada PRU 14 ini jika usaha sentiasa meragukan sistem pilihan raya di Malaysia dapat dibenteras.
“Bagi kami, rakyat boleh menerima kekalahan jika ianya dimainkan atas ‘padang yang sama rata’ tanpa ada unsur berat sebelah dan ketelusan keadilan yang selama ini diperjuangkan oleh rakyat,” katanya

Malah katanya, Pemuda PAS berkeyakinan anak muda yang memberikan sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat pada PRU13 ini akan terus memberikan sokongan pada PRU14 yang akan datang.
Katanya, usaha bagi memberikan kesedaran kepada generasi muda untuk mendaftar sebagai pemilihan wajar diteruskan bagi sokongan dalam bentuk undi kelak.
“Anak muda perlu bangkit dengan kesedaran pada PRU14 akan datang dan bukannya menyerahkan apa yang berlaku pada PRU13 ini sebagai ‘pematah semangat’ bagi memberikan kesedaran kepada rakyat yang selama ini ‘ditipu’ dengan tipu daya semata-mata,” katanya.
Kekuatan dalam PAS dan Pakatan Rakyat katanya, akan memberikan semangat kepada rakyat yang selama ini memberikan sokongan bagi memastikan Umno-BN akan tumbang juga kelak.
Beliau juga menyeru anak muda bangkit mempertahankan maruah negara yang selama ini dicemar dengan kronisme dan korup yang perlu dipulihkan oleh rakyat.